ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ЯК НАЙВАЖЛИВІШИЙ КОМПОНЕНТ СТРІТ-АРТУ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИМ МОВАМ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-1.23

Ключові слова:

іноземні мови, сучасне мистецтво, стріт-арт, візуалізація, дискурс, методи навчання

Анотація

Мета дослідження полягає в аналізі використання зразків стріт-арту та їхнього найважливішого складника – візуалізації – у процесі викладання іноземних мов студентам закладів вищої освіти. Методологія дослідження ґрунтується на сучасних наукових концепціях, які розроблені в рамках дискурсивно-теоретичного моделювання та когнітивно-психологічних підходів. Були використані методи аналізу інформації, синтезу, інтерпретації, лінгвістичного аналізу, систематизації та узагальнення матеріалу. Наукова новизна полягає у тому, що використання рецепції лінгвістичних просторів, створених вуличним мистецтвом, може бути використано для постановки дискурсивного обговорення смислів у процесі викладання іноземних мов. Зразки вуличного мистецтва відрізняються актуальністю тем, експресивністю, лаконічністю, мають провокаційну природу. Робота із залученням стріт-арту в процес навчання може включати: ознайомлення з роботою художника, розуміння його ідеї та передача її іноземною мовою. Можна використовувати такі види завдань, як опис зображень, обговорення та порівняння асоціацій, пов’язаних із роботою стріт-арту, створення своєї історії, обговорення ідей, створення власних художніх робіт та надання їм назв, написання коментарів. Візуалізація за допомогою робіт вуличного мистецтва дає змогу активізувати навчальну та пізнавальну діяльність, інтегрувати нові знання, розвивати критичне мислення, уміння робити логічні висновки, підвищити рівень зацікавленості у навчальному матеріалі, креативність. Висновки. Завдання, пов’язані з використанням зразків стріт-арту, сприяють формуванню та розвитку ціннісних орієнтацій, відкривають нові можливості для творчого розвитку, дають можливість реалізовувати комунікативну функцію, розширювати активний і пасивний лексичний запас, формувати соціокультурні компетенції.

Посилання

Геркерова О.М. Стрит-арт як культурно-освітній проєкт. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. 2021. Вип. 4(137). С. 7–15. DOI: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2021-4-1.

Пандирєва Є. Мистецтво рукотворного графічного напису у візуальному середовищі міста: морфологічний аспект.

KELM (Knowledge, Education, Law, Management). 2022. №2 (46). С. 86–94. DOI: https://doi.org/10.51647/kelm.2022.2.13.

Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. Київ : А.С.К., 2004. 191 с.

Тютюнник А.В. Технології візуалізації у світових дослідженнях. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2020. № 9. С. 161–168. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.13.

Blanché U. Something to s(pr)ay: Der Street Artivist BANKSY. Eine kunstwissenschaftliche Untersuchung. Marburg: Tectum, 2010.

Hallet W. Die komplexe Kompetenzaufgabe. Fremdsprachige Diskursfähigkeit als kulturelle Teilhabe und Unterrichtspraxis. In: Hallet, Wolfgang (Hrsg.), Kompetenzaufgaben im Englischunterricht. Seelze: Kallmeyer, 2012. 8–19.

Hencz A. Street Art: history of the art movement and the artists that turned cities into open sky museums. Artland Magazine. 2022. URL: https://magazine.artland.com/street-art/

Herring S.C. New frontiers in interactive multimodal communication. In A. Georgopoulou & T. Spilloti (Eds.), The Routledge handbook of language and digital communication. London : Routledge 2015. P. 398–402. URL: http://info.ils.indiana.edu/~herring/hldc.pdf

Jakob K. Street Art. Kreativer Aufstand einer Zeichenkultur im urbanen Zwischenraum. In: Geschke, Sandra Maria (Hrsg.), Straße als kultureller Aktionsraum. Interdisziplinäre Betrachtungen des Straßenraumes an der Schnittstelle zwischen Theorie und Praxis. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 2009. 73–97.

Krause D., Heinicke C. Street Art. Die Stadt als Spielplatz. Berlin: Tilsner, 2006.

Legutke M.K. Kommunikative Kompetenz und Diskursfähigkeit. In: Hallet, Wolfgang & Königs, Frank (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachendidaktik. Seelze: Kallmeyer, 2010. 70–75.

Lunn M. Street Art Uncut. London: Craftsman House, 2006.

Reinecke J. Street-Art. Eine Subkultur zwischen Kunst und Kommerz. Bielefeld. Transcript Verlag, 2012.

Schroer M. Räume, Orte, Grenzen. Auf dem Weg zu einer Soziologie des Raums. Frankfurt/M.: Suhrkamp, 2012.

Schützeichel R. Soziologische Kommunikationstheorien. Konstanz: UVK Verlag, 2004.

Street Art vs. Graffiti: What’s The Difference? Dictionary.com. September 14, 2020. URL: https://www.dictionary.com/e/street-art-vs-graffiti/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-17