МИСТЕЦЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ ІНТЕГРАТИВНОЇ БІОНІКИ ЯК РЕСУРС ПІДТРИМКИ Й РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.29

Ключові слова:

вища освіта, інтегративна біоніка, креативність, мистецький потенціал

Анотація

Метою статті є привернення уваги до підходу з визначення мистецького потенціалу інтегративної біоніки як ресурсу підтримки й розвитку креативності здобувачів вищої освіти (на прикладах викладання у медичному і мистецькому закладах). Методологія дослідження – впровадження знань з інтегративної біоніки із розвитком відповідної філософської парадигми на основі сиситематизації та порівняльного аналізу впливу її викладання за принципами загальної теорії систем. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше застосовано філософську парадигму інтегративної біоніки як засіб міждисциплінарної інтеграції знань при підготовці спеціалістів. Висновки. Потенціал інтегративної біоніки визначається достовірно стабільним покращенням успішності здобувачів вищої освіти, підвищенням їх мотивації до опанування знань із великих інформаційних потоків сучасності. Ефективність впровадження знань з інтегративної біоніки пов’язана із студентоцентричним підходом до навчання у поєднанні з гуманістичною складовою частино мистецтва та ресурсом позитивного психологічного мікроклімату. Використання філософської парадигми інтегративної біоніки як засобу міждисциплінарної інтеграції знань через візуальне сприйняття дивовижності світу відкриває нові горизонти більш глибокого вивчення освітніх компонентів як у медичній освіті, так і в освіті мистецького напряму.

Посилання

Cantner U., Kalthaus M., Menter M., Mohnen P. Global knowledge flows: characteristics, determinants, and impacts. Industrial and Corporate Change. 2023. 32(5). P. 1063–1076. https://doi.org/10.1093/icc/dtad041.

Huang J.-Y., Siao S.-T. Development of an integrated bionic design system. Journal of Engineering Design and Technology. 2016. 14(2). P. 310–327. http://dx.doi.org/10.1108/JEDT-08-2014-0057.

Integrative STEM Education: Bionics for education. FESTO Didactic. FESTO Corporation, 2024. URL: https://stem.festo.com/us/en/home_1/index.html.

Kierszenbaum A.L., Tres L.L. Histology and Cell Biology. An Introduction to Pathology. Philadelphia : Elsevier, 2012. 701 p.

Solyeyko O.V., Tsarenko S.O., Maznichenko O.V., Chernykh M.O., Palahniuk H.O., Sursaieva L.M., Maiko E.V. Landscape therapy: rehabilitation potential in patients with post-infarction cardiosclerosis. Wiadomości Lekarskie. 2024. 77(4). P. 696–702. https://doi.org/10.36740/WLek202404113.

Spencer J. Five Ways to Boost Student Engagement with Flow Theory. 2020. URL: https://spencereducation.com/flow-theory/.

Луцик О.Д., Чайковський Ю.Б. Гістологія, цитологія, ембріологія. Вінниця : НОВА КНИГА, 2018. 608 с.

Сьомка С.В. Біоніка в дизайні середовища : навчальний посібник. Київ : НАКККіМ, 2016. 244 с.

Чайковський Ю.Б., Геращенко С.Б., Дєльцова О.І., Сокуренко Л.М. Скромна чарівність гістології. Ліки України. 2018. Вип. 7(223). С. 57–60.

Чайковський Ю.Б., Геращенко С.Б., Кокряцька В.О., Дєльцова О.І., Сокуренко Л.М. Гістологія: чи потрібна вона лікарю? Мистецтво лікування. 2018. Вип. 3–4(149–150). С. 31–34.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13