НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ СТУДЕНТІВ ІТ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2023-3.12Ключові слова:
навчання на основі завдань, автентичні ситуації, комунікативні навички, природний контекст, автономіяАнотація
Анотація. Мета статті полягає у розкритті особливості та ефективності навчання на основі завдань, що дає змогу надавати завдання для практики усного мовлення, розвитку комунікативних навичок і підвищення загального рівня володіння мовою. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні методу вивчення літературних джерел, теоретичного аналізу, синтезу, опису та систематизації. Наукова новизна полягає в тому, що, використовуючи зазначені методи, здійснено аналіз впливу навчання методом завдань як складника комунікативного методу на розвиток комунікативних навичок та загального рівня володіння мовою. Висновки. Традиційний підхід до викладання мов часто зосереджується на граматиці та словниковому запасі, не забезпечуючи студентам можливості застосувати свої знання в автентичних ситуаціях, де вони можуть не замислюватися над правильним вживанням граматичних структур і правил. Натомість, навчання на основі завдань зосереджує свою увагу на розвитку комунікативних навичок за допомогою виконання завдань, які мають значення в реальних ситуаціях, де необхідно застосовувати критичне мислення, креативний підхід, прийняти рішення у складних ситуаціях та швидку реакцію для вирішення проблем. Метод на основі завдань є складником комунікативного підходу, який базується на виконанні студентами реальних задач, що пов’язані з їхніми життєвими ситуаціями та передбачає цілеспрямоване використання мови, що сприяє розвитку комунікативних навичок та забезпечує більш ефективне навчання. Цей підхід зосереджується на використанні мови в контексті та сприяє розвитку навичок спілкування та розуміння мови в реальному житті. У статті розглядаються різні аспекти, зокрема, вибір завдань, структурування, оцінювання та корекція помилок. До переваг використання цього методу відносять підвищення мотивації студентів, забезпечення більш реалістичного та природного контексту використання мови, а також розвиток навичок спілкування та практика роботи в команді. До недоліків належать високі вимоги до вчителя та студентів, складність підготовки та організації уроків. Стаття надає приклад завдання на основі завдань для студентів ІТ-спеціальностей, що передбачає проєктування вебсайту для клієнта. Викладачі відіграють роль фасилітатора, який уміло розробляє і адаптує завдання під потреби студентів, що робить процес навчання цікавим і залучає всіх студентів до співпраці, що сприяє практиці і розвитку навичок.
Посилання
Нунан Д. Практичне навчання англійської мови. McGraw-Hill, 353 с. 2003
Річардс Дж.К., Роджерс Т.С. Підходи та методи у викладанні мови. Cambridge University Press, 2014. 270 с.
Ур П. Курс викладання мови: Практика і теорія. Cambridge University Press, 2009. 376 с.
Ван ден Бранден К. Завдання мовної освіти: від теорії до практики. Кембридж: Cambridge University Press, 2006. 284 с.
Вілліс Дж. та Вілліс Д. Навчання на основі завдань. Oxford University Press, 2007. 279 с.