ПІСЛЯДИПЛОМНА ОСВІТА ЯК ВИЗНАЧАЛЬНИЙ ЧИННИК ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-1.05Ключові слова:
післядипломна освіта, якість освіти, педагоги, інновації, освітнє середовище, професійне зростанняАнотація
Мета статті полягає в аналізі поняття «післядипломна освіта», визначенні її місця у професійному зростанні педагога. Методологія дослідження ґрунтується на методологічних принципах, що базуються на якісному та кількісному аналізі даних, інтерпретації теоретичних концепцій і емпіричних досліджень. Дослідження використовує комбінацію наукових підходів, таких як аналіз літературних джерел, емпіричні дослідження, опитування, спостереження та інші методи, для ретельного вивчення ролі та впливу післядипломної освіти на професійне зростання педагога. Наукова новизна даного дослідження полягає у розкритті нових аспектів взаємозв'язку між післядипломною освітою та професійним зростанням педагога, що доповнює наявні знання і відкриває нові можливості для подальших досліджень у цій сфері. Висновки. У процесі дослідження встановлено, що завдяки післядипломній освіті педагоги отримують можливість поглибити свої знання та навички в конкретних сферах, оновити свої методи та підходи до навчання, а також використовувати сучасні технології в освітньому процесі. Це сприяє підвищенню якості освіти та поліпшує результативність професійної діяльності педагогів. Зазначено, що законодавство України визнає безперервний професійний розвиток педагогічних працівників як важливий процес, спрямований на постійне навчання та підтримку або поліпшення професійних навичок. Це означає, що педагоги мають можливість отримувати нові знання, вдосконалювати свої навички та вміння після отримання вищої або післядипломної освіти. З урахуванням сказаного варто зазначити, що безперервний професійний розвиток є важливим для педагогів, оскільки сучасне освітнє середовище постійно змінюється і педагоги повинні залишатися в курсі новітніх педагогічних підходів, методик та технологій. Цей процес дає змогу педагогам підтримувати високі стандарти професійної діяльності, а також розвивати свою кар'єру та впроваджувати інновації в освітній процес.
Посилання
Андрущенко В.П., Зязюн І.А., Кремень В.Г. Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз. Київ : Наукова думка, 2003. 854 с.
Даниленко Л. Зміст післядипломної освіти в інноваційному полі перетворень. Післядипломна освіта в Україні. 2008. № 1. С. 16–22.
Закон України «Про освіту». URL: https://urst. com.ua/act/pro_osvitu (дата звернення: 11.04.24).
Колеснікова І.В. Розвиток медіакультури вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти (організація експериментального дослідження). Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2017. № 1(13). С. 222–230.
Покроєва Л.Д. Модернізовані функції обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Післядипломна педагогічна освіта України: сучасність і перспективи розвитку : науково-методичний посібник. Київ, 2005. С. 62–68.
Сорочан Т.М. Методологія у системі післядипломної освіти. Педагогічні технології. 2016. № 4. С. 24–38.