ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АНКЕТ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ У ГАЛУЗІ ГЕНДЕРНИХ ПИТАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-1.16Ключові слова:
анкети, експериментальні дослідження, респонденти, достовірність результатів, описова статистикаАнотація
Метою статті є аналіз основних принципів створення анкет для проведення психолого-педагогічних наукових досліджень та розроблення рекомендацій щодо застосування Google-форм для проведення анкетування. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному, соціологічному та статистичному методах. Наукова новизна полягає у тому, що на основі аналізу наукової літератури та практичного досвіду визначено зміст та рекомендовану структуру анкет, які застосовуються для проведення психолого-педагогічних та соціальних досліджень із використанням Google-форм. Уточнено особливості забезпечення конфіденційності під час проведення анкетування, визначено оптимальну кількість питань та блоків анкет. Проаналізовано переваги анкетування, що проводиться з використанням Google-форм, та надано практичні рекомендації стосовно опрацювання результатів анкетування за допомогою прикладних програм. Надано методичні рекомендації дослідникам стосовно розроблення питань анкет та реалізації опитування для різник вікових та соціальних груп. Розроблені практичні рекомендації дають змогу проводити опитування великих груп респондентів та попередній статистичний аналіз стосовно достовірності одержаних результатів. Запропоновані авторами підходи до проведення опитувань із застосуванням Google-форм мають практичну значимість для дослідників у сфері психолого-педагогічних та соціальних досліджень і можуть бути корисними для науковців споріднених сфер. Висновки. Автори статті вважають, що використання Google-форм надає можливість науковцям одержати достовірні дані та провести попередній статистичний аналіз результатів. Аналіз відповідей респондентів, одержаних із застосуванням Google-форм, може здійснити описову статистику стосовно розуміння окремих питань респондентами різних категорій та надає можливість опрацювання результатів експериментальних досліджень методами доказової статистики.
Посилання
Рудницька О.П., Болгарський А.Г., Свистєльнікова Т.Ю. Основи педагогічних досліджень : навчально-методичний посібник. Київ, 1998. 145 с.
Паніна Н.В. Технологія соціологічного дослідження. Київ : Наукова думка, 1996. 89 с.
Сисоєва С.О. Педагогічний експеримент у наукових дослідженнях неперервної професійної освіти : навчально-методичний посібник. Луцьк : Волинська обласна друкарня, 2009. 460 с
Повідайчик О., Жиленко Р. Методи досліджень у соціальній роботі : навчальний посібник. Ужгород : АУТДОРШАРК, 2018. 164 с.
Bowley A.L. The change in the distribution of the national income. Oxford: At the Clarendon Press, 1920. 36 p. URL: http://www.piketty.pse.ens.fr/files/Bowley1920.pdf.
Вальчук О., Вальчук В. Особливості добору експертів при проведенні досліджень у галузі гендерних питань. Сollection of scientific papers SCIENTA, april 22. 2022 Chicago, USA, р. 95–99.