ІНТЕГРАЦІЯ ВАЛЕОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У НАВЧАЛЬНІ ПРЕДМЕТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-2.03

Ключові слова:

інтеграція, валеологічне виховання, валеологічні знання, педагогічна умова, навчальний предмет

Анотація

Мета – на основі аналізу літературних джерел науковців, які займалися дослідженням зазначеної проблеми, та практичного досвіду в закладах загальної середньої освіти визначити стан реалізації однієї із педагогічних умов ефективності валеологічного виховання, а саме озброєння відповідними знаннями. Методологія нашого дослідження ґрунтується на інтеграції принципів: філософського – системності та причинності; психологічного – єдності психіки та діяльності; конкретно виховних – систематичності, послідовності, виховання в діяльності і спілкуванні, цілісного та комплексного підходів та основних закономірностей виховання, зокрема органічного зв’язку виховання із суспільними потребами та умовами виховання. Наукова новизна зумовлена методикою нашого дослідження: здійснивши ґрунтовний аналіз наукових розвідок, дотичних до нашого дослідження практичного досвіду організації освітнього процесу, вивчення змісту програм Нової української школи (НУШ) та підручників і посібників, ми передбачили одну із важливих педагогічних умов: інтеграцію валеологічних знань у навчальні предмети. Висновки. В Законі України «Про освіту» зазначено засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності. Один із принципів – це формування культури здорового способу життя. Саме наше дослідження було спрямоване на пошук шляхів реалізації цього принципу в сучасному освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти. Дієвими є різноманітні інноваційні форми виховного впливу в роботі класних керівників, педагогічних працівників позашкільних закладів, у методиці роботи вчителів-предметників. Ми пропонуємо реалізувати одну із педагогічних умов, а саме інтеграцію валеологічних знань у зміст навчальних предметів.

Посилання

Авдєєнко І.М. Ціннісно-мотиваційний компонент культури здоров’я студентів. Педагогіка здоров’я. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2018. С. 21 – 23.

Біда Д. Пізнаємо природу: підручник. К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. 256 с.

Бондаренко Н.Б., Ляшова Н.М. Сучасні підходи до збереження здоров’я в системі наступності дошкільної та початкової освіти. Педагогіка здоров’я. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2018. С. 66–69.

Брусенцева О.М. Викладання філософії – здоров’язбережувальна освітня технологія . Педагогіка здоров’я. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2018. С. 79–81.

Бутенко Н., Спринь О.Б., Мацейко І.І. Формування валеологічної компетентності майбутніх вчителів біології. Теорія та методика навчання та виховання. 2024. № 56. С. 37–50.

Волик Г.П., Скоропадська С.О. Реалізація програми профілактики шкідливих звичок та формування навичок здорового способу життя в умовах закладу спортивного профілю Педагогіка здоров’. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2018. С. 90–94.

Географія / Затоцький С., Зінкевич М. та інші. Тернопіль: Астон, 2023. 280 с.

Гущина Н. Здоров’я, безпека та добробут: підручник. К. : Видавничий дім освіта, 2023. 160 с.

Долинський Б. Т., Писаренко Г. С., Бондар С. В., Славов Д. Д. Педагогічні основи підготовки майбутніх учителів початкової школи до валеологічного виховання молодших школярів. Наука і освіта. Одеса, 2014. №8. С. 54–58.

Етика : підручник /Іртишева О., Кравчук В. та ін.. Тернопіль: Астон, 2023. С 101–107.

Істер О. Математика. К.: Генеза, 2023. 208 с.

Кондратюк С.М. Інтегративний підхід до виховання у молодших школярів здорового способу життя: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спеціальність 13.00.01 «Загальна педагогіка».К., 2003. 20 с.

Свириденко С.О. Формування ціннісних орієнтацій як чинник духовного здоров’я особистості. Проблеми освіти. К. : Науковометодичний центр вищої освіти, 2002. Вип. 29. С. 72–78

Філіп’єва О.А. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до валеологічного виховання учнів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 "Теорія і методика професійної освіти" . Кіровоград, 2008. 20 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30