СУЧАСНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.06

Ключові слова:

освітня діяльність закладів дошкільної освіти, нормативно-правове забезпечення освітньої діяльності, суб’єкти освітньої діяльності, типи організації освітньої діяльності, безпека освітнього середовища

Анотація

Мета статті – дослідження впливу нормативно-правового забезпечення, інноваційних педагогічних підходів та сучасних викликів на організацію освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти (ЗДО) в сучасних умовах. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному підході, що включає аналіз нормативно-правових документів, методичної літератури та наукових праць з питань дошкільної освіти. Використано методи порівняльного аналізу для оцінювання різних типів організації освітньої діяльності в ЗДО. Емпіричну базу дослідження становлять законодавчо-нормативні документи Міністерства освіти і науки України, наукові публікації, а також результати практичного досвіду організації освітньої діяльності в ЗДО в сучасних умовах. Наукова новизна полягає в комплексному дослідженні проблем організації освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти та окресленні напрямів їх удосконалення щодо впровадження інноваційних методик, адаптації програм до сучасних викликів і розширення інклюзивного середовища. Проаналізовано тенденції розвитку дошкільної освіти в Україні в контексті нормативно-правового забезпечення та педагогічних інновацій. Визначено перспективи інтеграції цифрових технологій в освітній процес, зокрема використання інтерактивних платформ, адаптивного навчання та мультимедійного контенту, а також шляхи підвищення професійного рівня педагогічних кадрів. Установлено важливість безпеки освітнього середовища в умовах воєнного стану і необхідності її забезпечення та адаптації до нових реалій. Висновки. Організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти потребує системного підходу, що враховує сучасні виклики та вимоги до освітнього середовища. Забезпечення рівного доступу до якісної освіти залишається ключовим завданням, що вимагає подальшого вдосконалення нормативно-правової бази та підвищення професійної компетентності педагогів. Перспективними напрямами подальших досліджень є розроблення нових освітніх програм, інтеграція цифрових технологій у дошкільну освіту та вдосконалення механізмів збереження безпеки освітнього середовища.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти. Нова редакція. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України № 33 від 12.01.2021 р. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20B azovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf

Діяльність закладів дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році: огляд нових нормативних документів. URL: https://naurok.com.ua/post/diyalnist-zakladiv-doshkilno-osviti-u-2024-2025-navchalnomu-roci-oglyad-novihnormativnih-dokumentiv

Закон України «Про дошкільну освіту» № 3788-IX від 6 червня 2024 р. Відомості Верховної Ради (ВВР). 2024. № 42. Ст. 258. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3788-20#Text

Зданевич Л. Соціально-педагогічне партнерство у дошкільній освіті. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школа. 2022. № 81. С. 173–177.

Козак Л. Характеристика сучасних форм організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Інноватика у вихованні. 2020. № 1(12). С. 49–57.

Рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2024/2025 р. в закладах дошкільної освіти. URL: https://mon.gov.ua/npa/shchodo-orhanizatsii-osvitnoho-protsesu-v-20242025-navchalnomu-rotsi-u-zakladakhdoshkilnoi-osvity

Фроленкова Н.О. Якість дошкільної освіти в Україні: феномен поняття. Молодий вчений. 2015. № 2 (17). С. 116–119.

Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти № 1/9‑148 від 16 березня 2021 р. URL: https://mon.gov.ua/npa/shodo-metodichnih-rekomendacij-do-onovlenogobazovogo-komponenta-doshkilnoyi-osviti

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13