ПРОБЛЕМА ГОТОВНОСТІ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МЕТОДИЦІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.07

Ключові слова:

інноваційні технології, методика фізичного виховання, відеолекції, онлайн-курси, гейміфікація, симуляції

Анотація

Мета статті полягає в дослідженні готовності здобувачів вищої освіти різних спеціальностей до застосування інноваційних технологій як методичних інструментів фізичного виховання під час навчання та в подальшій професійній діяльності. Методологія дослідження полягала в анкетуванні здобувачів освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Фізична культура) (56 осіб), 013 Початкова освіта (58 студентів) та 012 Дошкільна освіта (52 особи). Анкету розроблено на базі програмного забезпечення Google Forms, вона складалася з питань, що дали змогу описати готовність студентів до використання інноваційних технологій у методиці фізичного виховання. Зібрані дані були проаналізовані за допомогою статистичних методів. Наукова новизна. Це дослідження є комплексним аналізом впровадження інноваційних технологій у методику фізичного виховання як фактора, що впливає на якість фізичної підготовки та формування професійних компетентностей у майбутніх фахівців. У розвідці розкриваються механізми інтеграції сучасних технологічних рішень, як-от мультимедійні освітні технології та цифровізація, в процес підготовки педагогічних кадрів, а також розвиток їх професійних умінь і навичок. Це дослідження є важливим кроком в осмисленні новітніх підходів до викладання, у створенні сприятливого освітнього середовища та саморозвитку в умовах сьогодення. Висновки. Інноваційні технології осучаснюють методику фізичного виховання, роблячи його більш доступним, підвищуючи мотивацію учасників освітнього процесу. Однак для використання їх потенціалу в повному обсязі необхідно подолати проблеми, пов’язані з технічним і програмним забезпеченням, рівнем підготовки викладачів, вибором оптимальної моделі поєднання різних інноваційних інструментів з огляду на колективні та особисті вподобання здобувачів вищої освіти і викладачів.

Посилання

Андріянова В.А., Човнюк Ю.В. Контент-аналіз інноваційних методів підготовки спортивних педагогів та тренерів у закладах вищої освіти України. Modern research in science and education : the 3rd International scientific and practical conference (Chicago, USA, November 9-11, 2023). Chicago, 2023. Р. 433–441.

Базильчук В.Б., Базильчук О.В., Цісар В.В. Інноваційні технології розвитку рухової активності студентів в освітньому середовищі університету. Вісник Глухів. нац. пед. ун-ту ім. О. Довженка. 2024. Т. 2. № 55. С. 47–55. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-2-55-47-52

Висоцький Д.Л. Впровадження інноваційних технологій в професійну підготовку майбутніх вчителів фізичної культури. Молодіжна наука: інновації та глобальні виклики : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених. Полтава, 2024. С. 419–421.

Калічак Ю.Л., Посацький О.В. Психолого-педагогічні критерії готовності педагогів дошкільного профілю до застосування здоров’язбережувальних технологій. Суспільство та національні інтереси. 2024. № 6 (6). С. 80–91. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-6(6)-80-91

Котенджи Л.В., Дека І.П., Бойченко С.В. Модернізація процесу підготовки викладачів фізичного виховання у вищих навчальних закладах України: стандарти, інноваційні моделі. Академічні візії. 2023. № 17. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7781655

Отравенко О. Інноваційні методи навчання як основа якісної професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури. Відкрите освітнє е‐середовище сучасного університету. 2019. С. 222–230. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019s21

Пасічник О. Сучасні технології навчання як засіб самореалізації студентів в освітньому середовищі ЗВО. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. № 69. С. 162–166. https://doi.org/10.31392/2311‐5491/2019‐69.38

Петренко О.П., Петренко Н.В., Лоза Т.О. Оздоровчі технології пілатесу в професійно-прикладній фізичній підготовці студентів закладів вищої освіти : монографія. Суми, 2020. 176 с.

Толочко С. Інноваційні технології формування компетентності здобувачів освіти: від гейміфікації до проєктної діяльності. Вісник науки та освіти. 2023. № 4 (10). С. 710–725. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-4(10)-710-725

Шевчук І.В. Підготовка майбутніх вчителів до використання інноваційних технологій у процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку. Академічні візії. 2023. № 19. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7966734

Язловецька О.В. Інноваційні технології в системі фізичного виховання школярів. Наукові записки. 2022. Вип. 205. С. 224–229. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-205-224-229

Kalichak U., Kalichak Yu. Тhe problems of formation of the healthy modus vivendi of students of higher education establishments in the sphere of health protection. Human health : realities and prospects. Monographic series. Volume 3. Нealth and Nutrition / edited by Nadia Skotna. Drohobycz, 2018. Р. 204–214.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13