МОТИВАЦІЯ ЯК ФАКТОР УСПІХУ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ТА РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.14

Ключові слова:

іноземна мова, освітній процес, мотивація, комунікативні навички, іншомовні навички

Анотація

Мета статті – проаналізувати роль мотивації в процесі вивчення іноземної мови та визначити її вплив на розвиток іншомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти. Методологія базувалася на глибокому аналізі наукової літератури з питань психології та педагогіки. Було проведено систематичний огляд і синтез сучасних знань, що дозволило сформулювати чітке розуміння досліджуваної проблеми. Наукова новизна дослідження полягає в комплексному аналізі впливу мотивації на успішність вивчення другої іноземної мови, а саме німецької, здобувачами спеціальності «Туризм і рекреація» Харківського державного біотехнологічного університету. Висновки. У результаті дослідження проаналізовано поняття «комунікативна компетентність» й «іншомовна компетентність» та встановлено їх взаємозв’язки. Проведено дослідження та опитування серед здобувачів освіти щодо мотивації до вивчення другої іноземної мови і встановлено, що вони стикаються з різноманітними труднощами під час вивчення іноземної мови. Серед найбільш поширених проблем – недостатня мотивація і відсутність можливості практикувати мову в реальному мовному середовищі. Аналіз отриманих відповідей на питання про фактори, які могли би підвищити мотивацію до вивчення іноземної мови, демонструє чітку тенденцію серед опитаних. Здобувачі вищої освіти виражають бажання мати більше практичних занять, зокрема спілкуватися з носіями мови і брати участь у різноманітних інтерактивних формах роботи. Це свідчить про те, що сучасна молодь очікує від навчання не лише теоретичних знань, а й практичних навичок, які дозволять їм ефективно використовувати мову в реальному житті. Отримані дані дозволяють зробити висновок про те, що для підвищення мотивації здобувачів спеціальності «Туризм і рекреація» необхідно створювати умови для активного використання мови, використовувати різноманітні інтерактивні методи навчання, а також забезпечувати зв’язок між вивченням мови та реальним життям.

Посилання

Мотивація як один із основних чинників успішного засвоєння та викладання дисципліни іноземна мова за професійним спрямуванням / К.О. Дегтярьова та ін. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2024. Вип. 2. DOI: 10.31494/2412

Кібенко Л.М., Брюховецька І.В., Ступак О.П. Роль викладача в сучасному освітньому середовищі: фасилітатор, тьютор, ментор. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023, Вип. 91. С. 105–109. DOI: 10.32782/1992-5786.2023.91.19

Піддубцева О.І. Проблеми іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріїв. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2018. № 2 (31). C. 108–112.

Радкевич В. Ключові компетентності у професійному становленні особистості фахівця. Professional development of personality: problems and perspectives. 2019. № 41(1). С. 17–21.

Секрет І. В. Іншомовна професійна компетентність : проблема визначення. 2021. URL: http://vuzlib.com/content/view/322/84 (дата звернення: 02.02.25).

Сура Н.А. Система професійної іншомовної підготовки майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій у технічних університетах : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2013. 509 с.

Тарнопольський О.Б., Кабанова М.Р. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі : підручник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2019. 256 с.

Штохман Л. Комунікативна складова у навчанні іноземної мови у ВНЗ. Молодий вчений. 2017. № 3 (43). С. 512–515.

Canal M. From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy. Language and Communication. 1983. P. 20–29.

Levovitsky T. Kompetencje językowe specjalistów szkół rolniczych. Language and Science. 2016. № 2. Р. 311–324.

Liu C., Scott K., Lim R., Taylor S., Calvo R. EQClinic: A platform for learning communication skills in clinical consultations. Med Educ Online. 2016, № 21. Р. 31–49. DOI: 10.3402/meo.v21.31801

Selce-Murcia M., Watunke-Rosa N.. Peculiarities of communicative competence in second language learning. Computers and education. 2018, №3, р. 1124–1132.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13