ІНТЕГРАЦІЯ МУЗИЧНОЇ ТА ТЕАТРАЛІЗОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЕСТЕТИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.17Ключові слова:
естетичне виховання, інтеграція, музична діяльність, театралізована діяльність, дошкільний вік, педагогічні умови, творчий розвиток дітейАнотація
Мета статті полягає в дослідженні особливостей інтеграції музичної та театралізованої діяльності в процесі естетичного виховання дошкільників, визначенні її педагогічних умов та ефективності впливу на естетичний розвиток дитини. Методологія дослідження базується на поєднанні загальнонаукових принципів (системності, цілісності, діалектичної суперечності, єдності якості та кількості, розвитку, взаємозв’язку і взаємообумовленості явищ); загальнопедагогічних (єдності навчання, виховання і розвитку, гуманізації освітнього процесу, особистісно-орієнтованого підходу); мистецько-педагогічних принципів (синтезу мистецтв, естетизації освітнього середовища, активності особистості у творчій діяльності). У дослідженні використано методи теоретичного аналізу наукової літератури, педагогічного спостереження, узагальнення педагогічного досвіду та аналізу результатів практичної роботи фахівців закладів дошкільної освіти. Наукова новизна статті полягає в тому, що автором виокремлено та науково обґрунтовано педагогічні умови, котрі забезпечують успішну інтеграцію музичної та театралізованої діяльності в освітньому процесі закладів дошкільної освіти, а також установлено їх вплив на естетичну чутливість, творчу уяву й художньо-творчу активність дітей дошкільного віку. Висновки. Інтеграція музичної та театралізованої діяльності забезпечує цілісний підхід до естетичного виховання, сприяє активізації творчого потенціалу, розвитку художніх здібностей, формує емоційну чуйність, уяву та здатність дітей до співпереживання. Реалізація визначених педагогічних умов створює сприятливе освітнє середовище, що стимулює естетичний розвиток дошкільників і допомагає сформувати естетично розвинену особистість.
Посилання
Артемова Л.В. Театр і гра. Київ : Томіріс, 2002. 291 с.
Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь. 1997. 366 с.
Лісовська Т.А. Музична імпровізація в сучасному закладі дошкільної освіти : навчальний посібник. Миколаїв : Вид-во «Іліон», 2019. 140 с.
Педагогічний словник / За ред. Ярмаченко М.Д. Київ : Педагогічна думка, 2001. 516 с.