ЕВРИСТИЧНЕ НАВЧАННЯ ТА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ВИЩІЙ ОСВІТІ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-1.22

Ключові слова:

євристична освіта, штучний інтелект, професійно-творча самореалізація, сократівський діалог, інтерактивні технології

Анотація

Метою статті є аналіз впливу евристичної освіти та штучного інтелекту (ШІ) на процес вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти. Дослідження спрямовано на виявлення ефективних методів інтеграції ШІ в освітній процес та оцінювання його впливу на мовленнєву компетентність здобувачів освіти. У роботі застосовувалися методи проблемного навчання, сократівського діалогу, проєктної діяльності, гейміфікації та інтерактивних технологій. Використовувався аналіз наукових праць, емпіричне дослідження ефективності цифрових ресурсів та спостереження за навчальними процесами в реальних освітніх середовищах. Наукова новизна. Виявлено, що поєднання евристичного навчання та штучного інтелекту сприяє підвищенню мотивації здобувачів освіти та розвитку їх мовленнєвої компетентності. Запропоновано підхід до інтеграції ШІ в освітній процес для персоналізації навчання та адаптації матеріалів під рівень знань здобувачів вищої освіти. Досліджено використання чат-ботів, голосових асистентів та автоматизованих систем оцінювання як інструментів розвитку мовних навичок. Висновки. Евристична освіта та штучний інтелект дозволяють значно покращити засвоєння іноземних мов завдяки інтерактивному підходу та адаптивним технологіям. Використання ШІ сприяє персоналізації навчання, забезпечує миттєвий зворотний зв’язок та підвищує ефективність освітнього процесу. Незважаючи на позитивні аспекти впровадження ШІ, важливо зберігати баланс між технологічною підтримкою та живим спілкуванням, а також враховувати етичні аспекти використання автоматизованих систем у навчанні. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вдосконалення алгоритмів машинного навчання для покращення мовної адаптації та розвитку творчого мислення здобувачів вищої освіти.

Посилання

Концепція цифрової трансформації освіти і науки МОН запрошує до громадського обговорення. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-do-gromadskogoobgovorennya

Нефедченко О.І. Розвиток технологій евристичної освіти в українській вищій педагогічній школі (кінець XX – початок XXI століття) : дис. … канд. пед. наук : 13.01.11. Суми, 2020.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13