УПРОВАДЖЕННЯ ЄДИНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ СИСТЕМИ ЗВІТНОСТІ У ДІЯЛЬНІСТЬ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ У СИСТЕМІ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2023-3.04

Ключові слова:

психологічний супровід, єдина електронна система звітності (ЄЕСЗ), психологічна служба, практичні психологи, соціальні педагоги, мета діяльності, принципи, структура

Анотація

У статті розглянуто питання удосконалення системи психологічної служби освіти. На основі аналізу роботи психологічної служби у системі освіти виокремлено головні проблеми і виклики, що постали перед фахівцями психологічної служби. Запропоновано шляхи розвитку і вдосконалення системи психологічної служби на основі впроваждення єдиної електнонної системи звітності. Описано та систематизовано процес і результати впровадження єдиної електронної системи звітності (ЄЕСЗ). Визначено основні етапи та досягнення, що сприятимуть підвищенню ефективності функціонування психологічної служби у системі освіти України. У дослідженні використано теоретичні та емпіричні методи дослідження, а саме теоретичний аналіз та узагальнення психологічної практики; побудова теоретичних підходів та організаційно-методичних умов удосконалення практичної діяльності фахівців психологічної служби; опитування; вивчення методичної та звітної документації; методи статистичної обробки експериментальних даних. За допомогою теоретичного моделювання визначено практичні основи та обґрунтувано специфіку роботи як виду професійної діяльності фахівців психологічної служби у системі освіти України, що посідає проміжне місце між здійсненням великої кількість напрямів роботи та збору аналітичних матеріалів. Новизна зазначеної системи полягає у багатогранності використання системи, від оперативної допомоги в зборі, зберіганні та підготовці даних для звітів, спрощення і прискорення процесів і контролю наявних даних, зниження витрат на робочу силу до забезпечення своєчасної та різноманітної інформації для управлінської діяльності, на основі якої можна робити якісні стратегічні рішення, пов’язані з людським капіталом.

Посилання

Глибинне пізнання самодепривації психіки майбутнього психолога : монографія / С. Яценко, В.І. Бондар. Київ : НПУ імені М. Драгоманова, 2016. 384 с.

Завалевський Ю.І., Флярковська О.В., Мельничук В.О. Статистично-аналітичні матеріали стану та розвитку психологічної служби у системі освіти України (2021/2022 н. р.). 2022. 54 с. URL: https://drive.google.com/file/d/1MRGZBFwZuBy9UOCtOu2znA8KGFH1yq0c/view (дата звернення: 22.01.2023).

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017р. № 2145-VIII. URL: http://zakon3.rada.govua/laws/show/2145-19 (дата звернення 22.01.2023).

Костюк Г.С. Педологія. Київ : Рад. школа. 1933. 357 с.

Максименко С.Д. Генезис існування особистості : монографія. Київ : КММ. 2006. 240 с.

Наказ МОН від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по

роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України». URL:

https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0864290-06#Text (дата звернення: 22.01.2023).

Положення про психологічну службу у системі освіти України, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 р. № 509. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18 (дата звернення: 22.01.2023).

Панок В.Г. Психологічна служба : навч.-метод. посіб. для студентів. Кам’янець-Подільський : Друкарня Рута, 2013. 328 с.

Панок В.Г. Прикладна психологія. Теоретичні проблеми : монографія. Київ : Ніка-Центр, 2017. 188 с. https://lib.iitta.gov.ua/707672/1/panok2017.pdf

Панок В.Г. Психологічна служба : підручник. Київ : Ніка-Центр, 2016. 362 с.

Фрейд 3. Вступ до психоаналізу. Київ : Основа, 1998. 709 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-26