ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2023-3.15

Ключові слова:

засоби зворотного зв’язку, змішане навчання, дистанційне навчання, засоби зворотного зв’язку під час змішаного навчання

Анотація

Анотація. Мета статті полягає у здійсненні аналізу засобів зворотного зв’язку під час дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Методологія дослідження поєднує загальнонаукові методи теоретичного дослідження (аналіз, класифікації та узагальнення) з філософськими (системно-структурний аналіз, формальнологічний метод), також включає наукові підходи (компетентнісний, системний та комплексний). Наукова новизна полягає в тому, що, використовуючи вищевказані методи та наукові підходи, у статті охарактеризовано особливості реалізації зворотного зв’язку та здійснено класифікацію засобів зворотного зв’язку під час дистанційного навчання студентів у закладах вищої освіти. Висновки. Отже, зворотний зв’язок є важливою складовою будь-якого заняття, цінність якого стає ще більш вагомою під час дистанційного навчання. Розглянуто основні характеристики зворотного зв’язку (функція, час, графік і тип), а також особливості, які слід враховувати під час надання зворотного зв’язку як в «очному», так і в дистанційному навчанні. В процесі такої форми навчання викладачі та студенти спілкуються опосередковано за допомогою різноманітних цифрових пристроїв для встановлення зворотного зв’язку шляхом використання різних інтернет-платформ та інструментів, які класифіковано за функціональними можливостями (платформи для організації онлайн-заняття, онлайн-класи, онлайн-форми, інструменти миттєвого зворотного зв’язку, онлайн-тести, онлайн-вікторини, інтерактивні дошки, ментальні карти, звуковий онлайн зв’язок). Розглянуті засоби допомагають викладачу організувати ефективний зворотний зв’язок зі здобувачами вищої освіти під час дистанційного навчання. Перспектива подальших дослідженнях полягає в більш детальному аналізі розглянутих засобів зворотного зв’язку в режимі дистанційного навчання.

Посилання

Bimba A.T, Idris N., Al-Hunaiyyan A, Mahmud R.B., Shuib N.L.B.M. Adaptive feedback in computer-based learning environments: a review. Adaptive Behavior. 2017; 25(5): 217–234.

Hattie, J., & Timperley, H. The power of feedback. Review of educational research, 2007, 77.1: 81–112.

Jurs P., Špehte E. The Role of Feedback in the Distance Learning Process. Journal of Teacher Education for Sustainability. 2021. 23(2): 91–105. URL: https://doi.org/10.2478/jtes-2021-0019.

Leibold N., Schwarz L. M. The Art of Giving Online Feedback Journal of Effective Teaching, 2015. v15 n1. p. 34–46.

Panadero E., Lipnevich A. A. A review of feedback models and typologies: Towards an integrative model of feedback elements. Educational Research Review. Volume 35, 2022. URL: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100416

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-26