ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ТА СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМУНІКАЦІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Владислав МУСІЙ Комунальний заклад вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти» https://orcid.org/0009-0001-8760-9753

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5681-2025-2.11

Ключові слова:

дистанційне навчання, цифрові інструменти, комунікація, публічне управління, освіта, прозорість, доступність, зворотний зв’язок

Анотація

Метою статті є визначення провідних позицій цифрової комунікації в системі публічного управління освітою, що є особливо актуальним в умовах дистанційного навчання. У статті обґрунтовується доцільність упровадження стратегії цифрової комунікації як ключового інструменту забезпечення ефективного управління закладом професійної освіти. Методологія дослідження – двостороння комунікація, яка поєднує асинхронні (електронна пошта, форуми) і синхронні (відеоконференції, чати) форми, забезпечує не тільки результативність освітнього процесу, а й формування інформаційно-освітнього середовища закладу освіти. Водночас особливого значення набуває структурований підхід щодо організація взаємодії та ефективне використання сучасних цифрових інструментів, зокрема тих, що входять до екосистеми Google Workspace for Education. Пандемія COVID-19 виявила виклики, пов’язані із цифровою компетентністю та інфраструктурою, підкреслила потребу в єдиному безпечному інформаційному середовищі. У статті розглянуто застосування сервісів Google Workspace for Education для управлінської комунікації, зворотного зв’язку, організації нарад та інформаційної підтримки. Наукова новизна роботи полягає саме у стратегії цифрової комунікації, яка охоплює управління, зворотний зв’язок, наради, інформаційну підтримку, моніторинг, оперативну комунікацію, планування та розвиток цифрових компетентностей, систематизує ці напрями та зазначає можливість використання відповідних інструментів. Підкреслюється також роль штучного інтелекту, зокрема, Google Gemini, для підвищення ефективності управлінських процесів. Висновки. Досліджені в роботі умовим збільшення ефективності комунікації в закладі освіти передбачають прозорість, доступність та функціонування активного зворотного зв’язку. Це потребує високого рівня цифрової грамотності керівництва та педагогічного колективу, а також готовності до постійного професійного розвитку. Використання сучасних цифрових інструментів сприяє груповій роботі, культурі співпраці та розвитку професійної автономії.

Посилання

Белан В. Цифрова платформа як засіб професійної підготовки та комунікації майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі : навчальний посібник. Київ : Професійна педагогіка, 2024. С. 189–199.

Веньгрін М. Актуальність та ефективність вивчення іноземної (польської) мов и дорослими за допомогою методів дистанційного навчання : навчальний посібник. Київ : Освіта, 2021. 63 с.

Воротникова І., Чайковська Н. Дистанційне навчання: Виклики, результати та перспективи : порадник. Київ : Університетська книга, 2020. 113 с.

Організація дуальної форми навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти : монографія / Т. Герлянд та ін. Житомир : Полісся, 2019. С. 180–190.

Вибір цифрових інструментів для організації групової роботи студентів в умовах дистанційного навчання : монографія / О. Глазунова та ін. Дніпро, 2023. С. 87–101.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-17