ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК КОМПОНЕНТ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5681-2025-1.16

Ключові слова:

відповідальність, порушник, інформаційна безпека, кадровий потенціал, персонал, рівні державного управління, Національна гвардія України

Анотація

Метою статті є дослідження питання юридичної відповідальності порушника інформаційної безпеки діяльності Національної гвардії України як компоненту механізмів державного регулювання розвитку кадрового потенціалу Національної гвардії України. Методологія дослідження включає сукупність методів і прийомів наукового пізнання. В роботі використані: загальнонауковий метод, логіко-семантичний, метод порівняння, абстрагування, аналізу і синтезу. Для формулювання пропозицій вдосконалення відповідальності кадрового потенціалу Національної гвардії України шляхом державного регулювання використано компаративний метод. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вона є авторською позицією у наданні правової характеристики відповідальності порушника інформаційної безпеки діяльності Національної гвардії України як компоненту механізмів державного регулювання розвитку кадрового потенціалу Національної гвардії України в умовах сучасних інформаційних загроз. Висновки: об’єктивно існуючі уразливі місця в інформаційній діяльності Національної гвардії України породжують суттєву проблему її безпеки. В свою чергу, відповідальність як компонент механізмів державного регулювання розвитку кадрового потенціалу Національної гвардії України потребує перегляду та прийняття більш жорстких мір покарання. Запропоновано: кримінальну відповідальність за злочини, передбачені розділом ХVІ Кримінального кодексу України на тактичному рівні управління збільшити з 5 років до 10 років із конфіскацією майна, на оперативному рівні – до 15 років з конфіскацією майна, на стратегічному рівні – до 20 років з конфіскацією майна; за повторний злочин на стратегічному рівні – до 40 років з конфіскацією майна. Кримінальну відповідальність за окремі злочини, передбачені розділами ХІІ та ХІХ Кримінального кодексу України, збільшити у залежності від рівнів кваліфікації правопорушників та важливості охоронюваної структури. Адміністративну відповідальність – збільшити у залежності від рівнів кваліфікації правопорушників з суми штрафу п’ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Посилання

Мідіна А. С. Модель розвитку кадрового потенціалу Національної гвардії України як компонент дер- жавного регулювання на різних рівнях управління. Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управ- ління. Вип. 4(70), 2023. С. 37–41. URL: https://journals.maup.com.ua/index.php/political/article/view/2896/3349

Орел О. В. Відповідальність як критерій порушника інформаційної безпеки діяльності Національної гвардії України. Форум права. 2015. № 2. С. 133–137. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/FP_index.htm_2015_2_24.

Про Національну гвардію України: Закону України від 13.04.2014 року № 876-VII. URL : https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/876-18#Text (дата звернення: 13.01.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-13