АНАЛІЗ КЛЮЧОВИХ КОНЦЕПТІВ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНЖЕНЕРНИХ ВІЙСЬК У ДОСВІДІ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-1.22

Ключові слова:

професійна підготовка, інтеграційні процеси, національна безпека, інноваційні технології, управління

Анотація

Мета статті полягає у дослідженні потенціалу зарубіжних стратегій фахової підготовки кадрів для інженерних військ в умовах цифрових змін суспільства. Методологія дослідження. На основі використання методів наукового пізнання (синтез, аналіз, узагальнення) виявлено актуальність поточного дослідження, яка вбачається у необхідності трансформації традиційного методичного підходу в освітньому процесі, з огляду на успішний зарубіжний досвід. У дослідженні військова освіта аналізується як важлива компонента системи гарантування національної безпеки розвинених країн світу із власними цілями, принципами та закономірностями. Новизна статті. Виокремлено дефініції структури та змісту військової освіти у зарубіжній практиці, а також загальні тенденції розвитку національних військових освітніх систем та домінантну векторність підготовки військових фахівців. Обґрунтовано напрями цифрової оптимізації освітнього процесу, що мають на меті формування у майбутніх фахівців інженерних військ інформаційно-цифрової та комунікаційної компетентності як важливого складника їхнього загального професіоналізму. У процесі роботи вивчено можливості імплементації пріоритетних зарубіжних підходів, методів та інструментів процесу фахової підготовки кадрів для інженерних військ, що зарекомендували значущу результативність на етапі практичної апробації. Висновки. Установлено, що активна імплементація досвіду зарубіжних країн щодо фахової військової підготовки у національний освітній простір зумовлює необхідність систематичного підвищення кваліфікації науково-педагогічного та інструкторсько-викладацького складу військових закладів освіти України, у тому числі в середовищі функціонування зарубіжних інженерних військ. Виявлено, що подальші дослідження потребують обґрунтування передумов реалізації цифрової, організаційної та управлінської оптимізації професійної підготовки інженерних військ в умовах реалій воєнного стану.

Посилання

Герлянд Т.М., Липська Л.В. Перспективні напрями професійної підготовки майбутніх фахівців із використанням цифрових технологій навчання. Управління якістю підготовки фахівців в умовах цифрової : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-методичної Інтернет-конференції, м. Харків, 22–23 грудня 2021 р. Харків : Міська друкарня, 2021. С. 17–18.

Нанівська Л.С. Структурно-функціональна модель формування комунікаційної компетентності майбутніх офіцерів інженерних військ: аналіз результатів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 10(104). С. 177–188.

Хоменко П.В., Денисенко Є.В. Гуманітарно-педагогічне моделювання розвитку професійної компетентності майбутніх офіцерів. Імідж сучасного педагога. 2023. № 4(211). С. 21–28. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-21-28

Ahir K., Govani K., Gajera R., Shah M. Application on virtual reality for enhanced education learning, military training and sports. Augmented Human Research. 2020. № 5. Р. 1–9. https://doi.org/10.1007/s41133-019-0025-2

Baird A.M., Parayitam, S. Employers’ ratings of importance of skills and competencies college graduates need to get hired: Evidence from the New England region of USA. Education + Training. 2019. № 61(5). Р. 622–634. https://doi.org/10.1108/ET-12-2018-0250

Halmaghi E.E. Transformation of Higher Education Institutions into «Learning Organizations». Scientific Bulletin. 2021. № 26(1). Р. 39–45. https://intapi.sciendo.com/pdf/10.2478/bsaft-2021-0005

Joyce R.M., McLauchlin T., Seymour, L. «Train the World»: Examining the Logics of US Foreign Military Training. International Studies Quarterly. 2024. № 68(2). https://doi.org/10.1093/isq/sqae044

Ladlow P., Conway D., Hayhurst D., Suffield C., Cassidy R.P., Coppack R.J. Integration of strength training into UK defence rehabilitation practice: current trends and future challenges. BMJ Mil Health. 2022. № 168(4). Р. 314–319. https://militaryhealth.bmj.com/content/168/4/314.abstract

Mazur S., Pružinský M. Challenges of Education and Training of the Slovak Armed Forces Personnel. Bezpieczeństwo. 2021. № 103. https://btip.ka.edu.pl/pdf/2021-4-p2/btip2021-4-2-mazur.pdf

Reis D.A., Fleury A.L., Carvalho M.M. Consolidating core entrepreneurial competences: toward a metacompetence framework. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research. 2021. № 27(1). https://doi.org/10.1108/IJEBR-02-2020-0079

Sinambela E.A., Mardikaningsih R., Arifin S., Ayu H.D. Development of Self Competence and Supervision to Achieve Professionalism. Journal of Islamic Economics Perspectives. 2020. № 1(2). https://doi.org/10.35719/jiep.v1i2.13

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-17