ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ З ІТ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2024-2.08

Ключові слова:

хмарні сервіси, професійна підготовка, інформаційні технології, готовність, освіта в Україні

Анотація

Мета статті полягає дослідженні готовності бакалаврів з ІТ України до навчання з використанням хмарних технологій з різних ракурсів: особистісного, технічного, соціального, безпекового та забезпеченості обладнанням та інфраструктурою. Розроблені критерії оцінки описують готовость студентів до впровадження хмарних сервісів в освітній процес з найважливіших ракурсів і дозволяють сформувати всебічну характеристику. Методологія дослідження полягала в анкетуванні 69 майбутніх бакалаврів з ІТ. Анкета складалась з питань, що дали змогу описати готовність студентів до використання хмарних сервісів в процесі навчання за особистісним, технічним, безпековим, соціальним критеріями, а також наявності технічного обладнання та потрібної інфраструктури. Зібрані дані були вивчені за допомогою кількісного аналізу з використанням статистичних методів. Наукова новизна. Це дослідження висвітлює чинники, що сприяють та заважають використанню хмарних сервісів в процесі навчання в закладах вищої освіти України. Наукова новизна в полягає в тому, що, в ході аналізу результатів анкетування студентів, було висвітлено основні чинники, які можуть негативно впливати на процес впровадження хмарних сервісів в професійну підготовку майбутніх бакалаврів з інформаційних технологій. Завдяки цьому дослідженню було отримано інформацію, яка має бути використана при формуванні навчальних планів, а саме: ставлення студентів до різних видів хмарних сервісів, шляхів покращення освітнього процесу, самооцінка їх знань та навичок з питань використання хмарних сервісів. Висновки. В результаті дослідження було виявлено, що рівень готовності бакалаврів з ІТ до використання хмарних сервісів в процесі навчання знаходиться на доволі високому рівні майже по всім критеріям – особистісному, технічному та технічного забезпечення, але соціальна та безпекова сторони питання знаходяться на дещо нижчому рівні. Для кожного з розглянутих аспектів, на основі аналізу результатів дослідження було надано рекомендації по покращенню готовності студентів до навчання в онлайн-режимі.

Посилання

Дудіна О., Габорець О., Лунгол О. Критерії та показники готовності майбутніх висококваліфікованих фахівців до самовдосконалення засобами інформаційних технологій. Наука і техніка сьогодні. 2023. № 1(15). https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-1(15)-141-150.

Інформаційно-видавничий центр. Результати опитування "дистанційне навчання очима студентів" 2020-2021. Ужгородський національний університет. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/news/distantsijnenavchannya-ochima-studentiv-2020-2021.htm (дата звернення: 06.10.2024).

Павлига П. Д. Аналіз готовності майбутніх бакалаврів з інформаційних технологій до використання хмарних сервісів. Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми : Матеріали XІІ Міжнар. науково-практ. Інтернет-конф., м. Київ, 10 трав. – 10 черв. 2024 р. 2024. URL: https://newlearning.org.ua/sites/default/files/tezy/2024/Pavlyha_Pavlo_2024.pdf. (дата звернення: 06.10.2024).

Luchko Y. Using of Cloud Technologies of Education in Professional Preparation in Educational Institutions. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. 2022. No. 3 (351). P. 274–282. https://doi.org/10.12958/2227-2844-2022-3(351)-274-282.

Musyaffi A. M., Oli M. C., Afriadi B. Drivers of Student Technology Readiness in Using Cloud Accounting to Improve Student Performance. International Journal of Information and Education Technology. 2023. Vol. 13, no. 8. P. 1169–1176. https://doi.org/10.18178/ijiet.2023.13.8.1918.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30