СТРАТЕГІЇ ВИПРАВЛЕННЯ ФОСИЛІЗОВАНИХ ПОМИЛОК В УСНОМУ ІНШОМОВНОМУ МОВЛЕННІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ФІЛОЛОГІЧНИХ І НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.05Ключові слова:
усне іншомовне мовлення, здобувачі філологічних і нефілологічних спеціальностей, фосилізація, стратегії виправлення помилокАнотація
У контексті навчання усного іншомовного мовлення майбутніх фахівців філологічного й нефілологічного профілю проблема фосилізації помилок заслуговує на особливу увагу. Це пов’язано з тим, що відсутність своєчасного коригування або ігнорування помилок у процесі навчання може спричинити їх закріплення, що призводить до формування стійких неправильних мовних моделей. Мета статті – розглянути стратегії корекції фосилізованих помилок в усному іншомовному мовленні здобувачів вищої освіти філологічних і нефілологічних спеціальностей. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні теоретичних (аналіз, синтез, узагальнення ідей теоретичних положень та отриманих результатів) та емпіричних (спостереження й опитування здобувачів вищої освіти) методів. Наукова новизна. Здійснено опитування та порівняльний аналіз отриманих даних. Метою опитування, у якому взяли участь 109 здобувачів першого року навчання філологічних і нефілологічних спеціальностей, серед яких – майбутні філологи становили 35 осіб (32,1%), здобувачі інших спеціальностей – 74 особи (67,9%), було з’ясувати обізнаність здобувачів про типи помилок в усному іншомовному мовленні, здатність виявляти їх самостійно, ставлення здобувачів до виправлення помилок викладачем та іншими студентами, способів позбавлення фосилізованих помилок, пошуку власних стратегій їх виправлення. Висновки.Виявлення індивідуального набору помилок дає змогу персоналізувати підходи, опрацьовуючи вразливі місця в навчанні усного мовлення, уникнути закріплення помилок, якщо вони повторюються часто, оцінити прогрес, спостерігаючи, які типові помилки зникають з часом. Важлива роль викладача полягає в сприянні студентам у виробленні власних стратегій виправлення помилок і моніторингу позитивних змін. Водночас умотивованість здобувачів освіти й усвідомлення власної суб’єктності в навчанні мають вирішальне значення для зниження можливості переходу стабілізованих помилок у фосилізовані та досягнення особистісно значущих результатів у вивченні іноземної мови.
Посилання
Лось О. Про деякі аспекти попередження та виправлення помилок в іншомовному мовленні. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2013. № 8 (34). С. 133–143.
Brown D. Principles of Language Learning and Teaching. N.Y. : Pearson Education, 2000. 352 p.
Han Z-H. Fossilization: Five central issues. International Journal of Applied Linguistics. 2004. Vol. 14, № 2. P. 212–242.
Jiang Y. A Study on the Fossilization of Oral English and English Writing in Second Language Acquisition. Proceedings of the 2nd International Conference on Education, Language and Art (ICELA 2022) / L.F. Ying et al. (Eds.). 2023. P. 384–395.
Nozadze A. Dealing with Fossilized Errors while Teaching Grammar. Journal of Education. 2012. Vol. 1, № 1. P. 41–46.
Richards J. C. Error Analysis and Second Language Strategies. Language Science. 1971. № 17. P. 12–22.
Selinker L. Interlanguage. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching. 1972. Vol. 10, № 3. P. 209–231.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







