КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В КОНТЕКСТІ ЗМІН В ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТОЛІТТЯ)
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.30Ключові слова:
іншомовна підготовка, вчителі, початкова школа, зміст навчання, освіта, іншомовна мовленнєва діяльністьАнотація
Мета статті полягає в дослідженні змісту іншомовної підготовки майбутніх учителів початкової школи в контексті змін в освітній системі України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття. Методологія дослідження ґрунтується на вивченні та аналізі компонентів, які визначали зміст іншомовної освіти, дослідження соціально-педагогічних явищ, поглядів науковців щодо реалізації навчання іноземних мов у вищій освіті, характеристиці досвіду навчання іноземних мов у закладах вищої освіти на різних етапах досліджуваного періоду. Конструювання змісту навчання іноземних мов майбутніх учителів початкової школи проаналізовано в контексті змін у системі вищої освіти України (у радянський період та в період незалежності). Наукова новизна полягає в тому, що, використовуючи метод аналізу наукової літератури та результати історико-методичного дослідження, здійснено аналіз іншомовної підготовки майбутніх учителів початкової школи з аналізом змістового наповнення. Висновки. Для забезпечення комплексного підходу до навчання іноземних мов необхідно сформувати елементи педагогічного супроводу, що є безпосереднім завданням системи вищої педагогічної освіти. Для майбутнього вчителя початкової школи важливою ознакою підготовки є орієнтація на інтегрованість освітнього формату педагогічної активності. Оперування теоретичними знаннями і методологічним арсеналом забезпечує не лише сталість педагогічної майстерності, а й уміння підвищувати функціональний рівень навчальної активності завдяки використанню інноваційних інструментів, що формує динамічність і гнучкість фахової матриці компетентностей вчителя початкової школи. Концепція мовної політики щодо навчання іноземних мов зводиться до двох ключових характеристик – цільової та ціннісної.Іноземні мови фактично є зрізом, який визначає рівень динаміки соціокультурного розвитку. Затребуваність у вивченні іноземних мов вказує на інтеграційний потенціал держави чи спільноти, тому мовна політика є продовженням соціокультурного запиту.
Посилання
Биць Н. Лекції з методики навчання іноземної мови. Львів, 2019. 55 с. URL: https://pedcollege.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/10/lektsii-z-metodyky-navchannia-inozemnoi-movy.pdf (дата звернення: 17.06.2025).
Кадикова Н., Петренко-Агді О. Оптимізація форм і методів навчання іноземних мов у педагогічному університеті. Підготовка вчителя іноземної мови (англійської) для Нової української школи. 2018. С. 204–250.
Карловська Г. Основні етапи розвитку методики викладання іноземних мов у вищій школі (1975–2000 рр.). Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2006. № 15. С. 157–166.
Мартинова Р. Розвиток методики навчання іноземних мов у дослідженнях зарубіжних учених. Український педагогічний журнал. 2023. № 4. С. 104–114.
Терлецька Л.М. Іншомовна підготовка майбутнього педагога як чинник підвищення його конкурентоспроможності. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. № 36. С. 199–203.
Панченко В. Організація контролю навчальної діяльності майбутніх учителів іноземних мов у вищих педагогічних навчальних закладах України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Старобільськ, 2019. 360 с.
Larsen-Freeman D., Anderson M. Techniques and Principles in Language Teaching (3rd edition). Oxford University Press. 2011. 318 с.
Sydorenko N., Denysenko V., Grytsenko I., N Borysenko, Terletska L. Methodological foundations for the formation of professional qualities in primary school teachers. Revista Eduweb. 2023. № 17 (2). Р. 116–125.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







