ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТРАДИЦІЙ КУЛЬТУРНОЇ ДИПЛОМАТІЇ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-3.12

Ключові слова:

традиції, культурна дипломатія, публічне управління, імідж держави, європейська держава, культурні обміни

Анотація

Мета. Стаття присвячена впровадженням традицій культурної дипломатії, за допомогою якої наша держава зможе не лише підвищити ефективність зовнішньої політики, а й підняти престиж власної країни; подолати упереджене ставлення до України; укріпити міжнародне визнання держави. Культурна дипломатія є одним із найбільш ефективних і значущих засобів реалізації зовнішньополітичної стратегії будь-якої держави, яка претендує на важливу роль у системі сучасних міжнародних відносин. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні філософського: системності, діалектичної суперечності, єдності якості та кількості, діалектичного заперечення, розвитку, причинності. Традиції культурної дипломатії як інструмент публічного управління сприяють широким можливостям інтеграції на сучасному етапі розвитку держави. Наукова новизна полягає в тому, що, використовуючи метод аналізу наукової літератури та результати емпіричного дослідження, здійснено аналіз впливу шляхів впровадження традицій культурної дипломатії на національну безпеку країни. У дослідженні цілковито зростає роль гнучких факторів, підвищується ефективність «м’яких» інструментів впливу на систему міжнародних відносин за рахунок просування позитивного іміджу країни на основі привабливості цінностей та культури її нації; поширення власної мови та популяризація її вивчення за кордоном; відокремлення культурної спадщини; популяризація досягнень різних за сферами та масштабами країн; навіювання цінностей політичної культури; демонстрація привабливого способу життя. Висновки. Отже, в цій статті розглядається комплекс шляхів впровадження дипломатії як інструменту публічного управління сучасної європейської держави та обґрунтовується думка про залучення всіх інструментів культурної дипломатії, так званої «м’якої сили» держави, причини, що заважають зміцненню міжнародного іміджу України, визначається роль внутрішньої і зовнішньої політики у створенні іміджу України. Робиться висновок, що в Україні повинна проводитися цілеспрямована державна політика підтримки позитивних і нейтралізації негативних стереотипів, формування іміджу України в міжнародному просторі, ефективного бренду й репутаційного менеджменту. В період прискорення процесів глобалізації актуальною є потреба у декларуванні європейських прагнень України як країни Європейського Союзу, що зможе стати прикладом формування традицій культурної дипломатії на сучасному етапі розвитку держави.

Посилання

Брендинг Ukraine Now от Banda Agency получил Red Dot Award. AIN.UA, 16 августа 2018.

Губа А.В. Характеристика складників управлінської культури в світі. Педагогіка і психологія. Вісник Академії педагогічних наук України, № 3–4 (60–61). 2008. 116 с.

Жук О. Культурнa дипломaтія: вікно чи шпaринa можливоcтей. Aгорa. 2017. Вип. 18, с. 22.

Список світової культурної спадщини ЮНЕСКО в Європі. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Список_об’єктів_Світової_спадщини_ЮНЕСКО_в_Європі.

Урочиста презентація виставкового просвітницького проєкту «Світовий тріумф «Щедрика» – 100 років культурної дипломатії» (укр). 30 листопада 2018 року. Процитовано 26 квітня 2020 року.

«Усі ми – і наші дипломатичні місії, і наші міжпарламентські групи дружби – повинні нагадувати світові, що «Щедрик» – це є частина української творчості і український подарунок усьому світові», – Голова Верховної Ради України Андрій Парубій (українською). 15 cічня 2019. Процитовано 26 квітня 2020 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-19