ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З АЛГЕБРИ ТА ПОЧАТКУ АНАЛІЗУ ЯК ДИДАКТИЧНИЙ ЗАСІБ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • Олена БУРЦЕВА Мелітопольський державний педагогічний університету імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-9644-2839

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.01

Ключові слова:

дидактичний засіб, комп’ютерне тестування, навчання математики, платформа LearningApps, тестові завдання

Анотація

У контексті ідей особистісно-орієнтованої та компетентнісної освіти проблема оцінювання в навчально-виховному процесі набуває нового змісту. Традиційне розуміння оцінювання як інструмента контролю поступається місцем його розвитку як засобу формування ключових компетентностей, самостійності й відповідального ставлення до навчання. Реформування української системи освіти, зокрема системи оцінювання, здійснюється з урахуванням провідних світових освітніх тенденцій. У центрі цього процесу – концепція компетентнісного підходу, адаптація до європейських стандартів, а також забезпечення педагогічної автономії вчителя. Мета статті полягає в уточненні умов і способів застосування тестових завдань в освітній діяльності вчителя математики й розроблення алгоритму їх застосування в процесі навчання алгебри в старшій школі.Методологія дослідження ґрунтується на аналізі літератури; аналізі можливостей програмного комплексу тематичного оцінювання навчальної діяльності; спостереженні за тестуванням учнів, опитуванні їх після процедури тестування; вивченні досвіду вчителів математики щодо того, як комп’ютерне тестування на уроках впливає на покращення успішності; вивчення шкільної програми, навчальної літератури, підручників. Наукова новизна дослідження полягає в теоретичному аналізі різноманітних прийомів і методів, у впровадженні тестових завдань як дидактичного засобу при проведенні комп’ютерного тестування за допомогою платформи LearningApps. Висновки. Розроблені авторські тестові завдання з алгебри 10 класу на тему «Степенева функція з натуральним показником, її властивості» використали здобувачі під час проходження педагогічної практики.Здійснена експериментальна перевірка авторського тесту за допомогою платформи LearningApps, де учні показали високі бали й поліпшили результати з попереднього уроку. За допомогою статистичного критерію довели, що комп’ютерне тестування поглиблює знання та підвищує зацікавленість учнів.

Посилання

Методична розробка «Як користуватися сервісом LearningApps.org». URL: https://naurok.com.ua/metodichna-rozrobka-yak-koristuvatisya-servisom-learningapps-org-88709.html (дата звернення: 22.06.25).

Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 232 с.

Основи нових інформаційних технологій навчання : посібник для вчителів / авторська колегія за ред. Ю.І. Машбиця. Київ : ІЗМН, 2010. 217 с.

Паращенко Л.І., Леонський В.Д., Леонська Г.І. Тестові технології у навчальному закладі : методичний посібник. Київ : Майстерня книги, 2006. 216 с.

Щербак О.І. Теорія і практика оцінювання навчальних досягнень : навчально-методичний посібник / за ред. О.І. Щербак. Івано-Франківськ, «Лілея-НВ», 2014. 136 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-27