ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК АУДІЮВАННЯ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ В МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ЯК СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.21

Ключові слова:

аудіювання, комунікативна компетентність, автентичні матеріали, англійська мова за професійним спрямуванням, майбутні юристи, професійна іншомовна підготовка, авіаційний заклад вищої освіти, аудіативна компетентність

Анотація

Мета статті полягає у визначенні ефективних методів формування навичок аудіювання англійською мовою в студентів-юристів у контексті їхньої професійної іншомовної підготовки й у розробленні педагогічних умов, що сприяють підвищенню рівня розуміння автентичного аудіоматеріалу юридичного спрямування.Методологія дослідження процесу формування навичок аудіювання англійською мовою в майбутніх юристів як елемента професійної іншомовної підготовки ґрунтується на комплексному підході, що охоплює аналіз сучасних педагогічних методик, створення результативних навчальних ресурсів та інтеграцію інноваційних технологій у навчальний процес. Методологічну основу становлять комунікативний, компетентнісний, завданнєвий і міждисциплінарний підходи. Застосовано інструменти Moodle, TED-Ed, Edpuzzle, BBC Learning English. Представлено огляд педагогічних умов для забезпечення ефективності формування навичок аудіювання в майбутніх юристів.Наукова новизна полягає в удосконаленні підходу до формування аудіативних навичок у майбутніх юристів шляхом упровадження автентичних юридичних аудіоматеріалів (інтерв’ю з юристами, судові дебати, подкасти з правової тематики) у навчальний процес. Запропоновано методику розвитку аудіювання з урахуванням специфіки юридичної термінології та стилістики.Висновки. Оволодіння навичками аудіювання англійською мовою є важливим складником професійної підготовки майбутніх юристів. Використання автентичних аудіоматеріалів із юридичним змістом сприяє зростанню мотивації майбутніх юристів, формує професійно орієнтовану іншомовну компетентність і забезпечує якісну підготовку до роботи в умовах міжнародного правового простору.

Посилання

Блага О.Б. Актуальність формування іншомовної комунікативної компетентності студентів-юристів. Вибір України, розвиток науки та національна безпека в реаліях масштабної військової агресії та глобальних викликів XXI століття : до 25-річчя Національного університету «Одеська юридична академія» та 175-річчя Одеської школи права. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Т. 1. С. 785–788. DOI: https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-18-02-025.

Давиденко О.В. Подкастинг як засіб формування компетентності в англомовному аудіюванні студентів молодших курсів. ScienceRise. Pedagogical Education. 2018. № 5. С. 43–46. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texcped_2018_5_11.

Коваль О.Ю., Мельник К.В. Використання відеоматеріалів як засобу формування іншомовної компетентності у студентів. Інноваційні наукові дослідження у сфері педагогічних та психологічних наук : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 4–5 травня 2018 р.). Київ : Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2018. С. 36–38. URL: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5540.

Мамчич К.В. Розвиток англомовної аудитивної компетентності учнів 11-х профільних класів з використанням відеоматеріалів (на прикладі вивчення теми «Їжа»). 2023. URL: https://elar.khmnu.edu.ua/items/afd17546-9595-4ffe-8e78-24cf5d2237ed.

Рогульська О.О., Магдюк О.В. Розвиток аудитивної компетентності із використанням відеоматеріалів. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». 2024. № 216. С. 252–258. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-216-252-258.

Смелянська В.В., Давиденко О.В., Пономаренко О.В. Role-play як інтерактивний метод розвитку мовленнєвої компетентності в говорінні на заняттях з англійської мови як іноземної у вищій школі. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. № 4. С. 137–145. URL: https://doi.org/10.31654/ 2663-4902-2024-PP-4-137-145.

Чевичелова О.О. Формування іншомовної аудитивної компетентності студентів за допомогою автентичних матеріалів. Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2020. № 91. С. 200–209. https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.91.0.200.

Черняхович О.С. Роль ситуативності в навчанні професійно-орієнтованого діалогічного мовлення. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2010. № 2. С. 123–127. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6086.

Ellis R. Understanding Second Language Acquisition. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2015. 401 p. URL: https://mohammedaljohani.wordpress.com/wp-content/uploads/2014/10/understanding-second-language-acquisition.pdf.

Havrylenko К. ESP Listening in Online Learning to University Students. National Technical European Science. 2023. Vol. 2, № sge18-02. P. 83–117. DOI: https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-18-02-025.

Rost M. Teaching and researching listening. Harlow : Longman, 2002. 320 p. URL: https://repository.dinus.ac.id/docs/ajar/(Applied_Linguistics_in_Action)_Michael_RostTeaching_and_Researching__Listening-Pearson_Education_ ESL_(2011).pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-27