ГАЛУЗЕВА СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ З МІЖНАРОДНОГО ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.26Ключові слова:
професійна підготовка, міжкультурний компонент, комунікативна ситуація, результати навчання, міжкультурна взаємодія, мовний етикетАнотація
Метою статті є визначення змісту, структури й функцій іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців з міжнародного готельного бізнесу, місця та ролі міжкультурного компонента як інтегративного складника особистісного розвитку, що забезпечує ефективну професійну взаємодію в умовах глобалізованого ринку індустрії гостинності. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному поєднанні методів аналізу та синтезу, зіставного методу, описового методу, класифікації та узагальнення, а також методу моделювання, застосованих для вивчення наукової літератури з питань професійно орієнтованої іншомовної комунікативної компетентності, порівняльного дослідження різних підходів до трактування цього поняття, виокремлення структурних елементів іншомовної комунікативної компетентності, висвітлення ролі міжкультурного компонента в процесі її розвитку. Наукова новизна полягає в комплексному вивченні методів іншомовної підготовки майбутніх фахівців з міжнародного готельного бізнесу та розробленні моделі формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти досліджуваної галузі. Висновки. Іншомовна комунікативна компетентність є складним багатоаспектним утворенням, яке охоплює мовні, соціокультурні, прагматичні, стратегічні та емоційно-психологічні компоненти. Теоретичне та практичне володіння нею має важливе практичне значення в міжнародному готельному бізнесі, оскільки комунікація іноземною мовою визначає якість обслуговування, рівень задоволеності клієнтів і репутацію відповідного закладу розміщення. Здобувачі освіти повинні навчитися не лише розуміти іншу культуру, а й уміти вести діалог, уникати стереотипів, демонструвати толерантність. Запропонована модель формування іншомовної комунікативної компетентності базується на засадах автентичності, міждисциплінарності, інтегрованості з професійною підготовкою та спрямованості на розвиток міжкультурного розуміння. Вона може бути використана для створення та вдосконалення освітніх програм, тематичного наповнення силабусів навчальних дисциплін у закладах вищої освіти.
Посилання
Вайнагій Т.М., Данилюк В.О., Коваль Л.О. Роль штучного інтелекту в навчанні англійської мови за професійним спрямуванням: виклики і перспективи. Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». 2025. № 5(45). С. 1026–1038. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-5(45)-1026-1038.
Данилюк В.О. Комунікативна спрямованість вивчення іноземної мови студентами спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Problems and Innovations in Science. Abstracts of the 3rd International scientific and practical conference. Munich : Littera Verlag, 2020. С. 123–128.
Кожевнікова В.О., Шепель М.Є. Іноземна мова професійних комунікацій як елемент підготовки фахівців готельно-ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. 2021. № 30. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-6.
Покорна Л.М. Соціокультурний підхід до навчання англійської мови у вищому навчальному закладі. Педагогіка вищої та середньої школи. 2019. Вип. 47. С. 185–189. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2453.
Рабійчук Л.С., Завідонова Н.І., Червінська Л.М. Соціокультурний підхід до викладання іноземних мов у вищій школі. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогіка. 2015. Вип. 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2015_3_14 (дата звернення: 24.07.2025).
Романчук С.М., Лозинська О.В. Соціокультурна домінанта викладання іноземних мов у вищій школі. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Філологічні науки. 2018. Вип. 165. С. 548–552.
Alptekin C. Towards Intercultural Communicative Competence in ELT. ELT Journal. 2002. Vol. 56(1). P. 57–64. https://doi.org/10.1093/elt/56.1.57.
Blue G.M., Harun M. Hospitality Language as a Professional Skill. English for Specific Purposes, 2003. Vol. 22(1). P. 73–91. https://doi.org/10.1016/S0889-4906(01)00031-X.
Byram M. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters, 1997. 124 p.
Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL: Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press, 2010. 182 p.
Crozet C., Liddicoat A.J. The Challenge of Intercultural Language Teaching: Engaging with Culture in the Classroom. Striving for the Third Place: Intercultural Competence Through Language Education / ed. by J. Lo Bianco, A.J. Liddicoat, C. Crozet. Melbourne: Language Australia, 1999. P. 113–125.
Dema O., Moeller A.J. Teaching Culture in the 21st Century Language Classroom. Faculty Publications: Department of Teaching, Learning and Teacher Education. 2012. № 181. P. 1–15.
Dörnyei Z. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge University Press, 2001. 155 p. https://doi.org/10.1017/CBO9780511667343.
Ellis R. Task-Based Language Learning and Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2003. 387 p.
Gilmore A. Authentic Materials and Authenticity in Foreign Language Learning. Language Teaching, 2007. Vol. 40(2). P. 97–118. https://doi.org/10.1017/S0261444807004144.
Hutchinson T., Waters A. English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press, 1987. 183 p. https://doi.org/10.1017/CBO9780511733031.
Johnson K.E., Golombek P.R. Mindful L2 Teacher Education: A Sociocultural Perspective on Cultivating Teachers’ Professional Development [1st ed.]. New York: Routledge, 2016. 200 p. https://doi.org/10.4324/9781315641447.
Kramsch C. Language and Culture. Oxford University Press, 1998. 134 p.
Larsen-Freeman D., Anderson M. Techniques and Principles in Language Teaching, 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011. 272 p.
Richards J.C., Rodgers T.S. Approaches and Methods in Language Teaching [3rd ed.]. Cambridge University Press, 2014. 410 p. https://doi.org/10.1017/9781009024532.
Tomlinson B. (Ed.). Developing Materials for Language Teaching [2nd ed.]. London: Bloomsbury Publishing. 2013. 526 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







