ВИКОРИСТАННЯ ГРИ У ПСИХОЛОГІЧНІЙ КОРЕКЦІЇ НЕГАТИВНИХ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ПІД ЧАС ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.33Ключові слова:
психологічна корекція, рухливі та сенсорні ігри, діти з особливими освітніми потребами, негативні емоційні станиАнотація
Мета статті полягає у вивченні актуальної теми психологічної корекції негативних емоційних станів у дітей з особливими потребами під час війни. Таких дітей визначено як групу осіб, до якої входять особи з різними видами психофізичних порушень. Розкрито основні чинники емоційних переживань дітей з особливими освітніми потребами під час війни: невизначеність майбутнього, відсутність інформації про реальний стан подій, що відбуваються; стрес і тривога від новин, повітряні тривоги та вибухи; плач, злість як реакція на ситуацію або емоційні реакції найближчого оточення; хронічний стрес та емоційне виснаження. Методологія дослідження ґрунтується на загальних закономірностях функціювання дитячої психіки під час переживання стресових ситуацій. Діти в переважній більшості випадків відчувають труднощі щодо опису власних переживань, розпізнавання власних емоційних станів, вираження своїх почуттів відповідно до реальних подій.Серед різноманітних технік та прийомів у роботі з негативними емоційними станами дитини під час війни визначено гру. Наукова новизна полягає в тому, що гра є тим середовищем, де дитина може відтворити свої переживання, продемонструвати загрози, які її непокоять, і виконати завдання незалежно від тих обмежень/ порушень, які існують у неї в повсякденному житті, набути досвіду встановлювати соціальні контакти, вміння розв’язувати різні непорозуміння та конфлікти. Висновки. Найбільш поширеними іграми для роботи з негативними емоційними станами для дітей з особливими потребами є рухливі та сенсорні. Рухливі ігри дають можливість вивільняти негативні емоції та скидати нервове напруження, а сенсорні – заспокоюють і забезпечують здатність зосередитися на приємних переживаннях.
Посилання
Дмитрів Р., Матішак М., Матвеєва Н. Використання рухливих ігор у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами дошкільного та молодшого шкільного віку. Молодь і ринок. 2022. № 7–8 (205–206). С. 122–127.
Котко Т.П. Психокорекційна діяльність практичного психолога з формування сприятливого психічного клімату в колективі школярів. Педагогіка і психологія. 2012. № 1–2. С. 163–169.
Литвиненко С.А. Ігротерапія як метод психологічної допомоги дітям і підліткам. Психологія: реальність і перспективи. 2014. Вип. 3. С. 8–11.
Нагорна О.Б., Григус І.М. Розвиток моторики дітей раннього віку з синдромом розладу рухових функцій. Спортивна наука України. 2011. № 2. С. 105–114.
Семеніна Ж.О., Голяченко А.О. Ігротерапія як засіб реабілітації дітей із затримкою рухового розвитку. Медсестринство. 2022. № 2. С. 28–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







