ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ З ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ: МЕДІАЦІЙНА ТА ДІАЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-3.06Ключові слова:
діалог, здобувач вищої освіти, комунікація, магістратура, медіація, програмні компетентностіАнотація
У цій статті проведено теоретико-методологічне дослідження та звернено увагу на проблему застосування моделі медіації та діалогу здобувачів вищої освіти з публічного управління та адміністрування в умовах магістратури під час формування програмних компетентностей; при цьому з’ясовано необхідність формування як медіаційної компетентності, так і діалогічної компетентності під час організації освітнього процесу з формування ОПП. Запропоновані методичні засади щодо практичного використання моделі програмних результатів навчання магістрів з публічного управління та адміністрування із застосуванням компетенцій медіації та діалогу; обґрунтовано діяльність інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), які мають забезпечити розвиток програмних компетентностей магістрів спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування». Новацією дослідження є необхідність формування соціокомунікативної компетентності застосування в практичній діяльності моделі медіації та діалогу для вироблення стійкості до стресів у здобувачів освіти.
Посилання
Біцай А.В. Моделі медіації у світі та перспективи для України. Право і суспільство. 2013. №. 6. С. 85–89.
Василенко Н.В Наукові засади розвитку професійної соціокомунікативної компетентності керівників профільних загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної освіти. 2014. URL: http://ek.kubg.edu.ua/cgi-bin/irbis64r_17/cgiirbis_64.exe?LNG=uk&C21COM=S&I21DBN=KUBG&P21DBN=KUBG&S21FMT=briefwebr&S21ALL=%3C%2E%3ER%3D14%2E09%2E37%24%3C%2E%3E&Z21ID=&S21SRW=GOD&S21SRD=&S21STN=1&S21REF=10&S21CNR=20&FT_REQUEST=&FT_PREFIX=.
Головань М.С. Компетенція і компетентність: досвід теорії, теорія досвіду. URL: http://www. uabs.edu.ua/images/stories/docs/K_VM/Holovan_03.pdf.
Галаєвська Л. Діалогічна компетентність: проблеми та перспективи. URL: https://lib.iitta.gov.ua/715274/1/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%94%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0.pdf.
Івацко Т.С. Можливості застосування медіації в діалозі публічних службовців: теоретичний та прикладний аспект. URL: http://ir.lib. vntu.edu. ua/bitstream/handle/123456789/32115/%D0%86%D0%B2%D0%B0%D1%86%D0%BA%D0%BE.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
Єрьоменко Г. Медіація як спосіб вирішення спорів. URL: http://innovations.com.ua/uk/interview/6/39/374 (дата звернення: 12.11.2022).
Новий тлумачний словник української мови(у трьох томах). Том 1, А–К / Укладачі: В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. Київ : Вид-во «АКОНІТ», 2006. 926 с.
Перелік галузей і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти : Постанова КМУ № 266 від 29.04.2015 р.
Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу : Закон України від 18 березня 2004 р. Відомості Верховної Ради України (ВВР). 2004. № 29. Ст. 367.
Про медіацію : Закон України від 16 листопада 2021 року реєстр. № 3504. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68877 (дата звернення: 12.11.2022).
Riskin L.L. Mediation orientations, strategies and techniques. Alternatives to high cost litigation. 1994. P. 111–114.