МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ СВІДОМОСТІ МАЙБУТНІХ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2025-2.10Ключові слова:
державні службовці, модель, мовна свідомість, фахова підготовка майбутніх державних службовців, публічне управління й адмініструванняАнотація
Мета статті полягає у висвітленні змісту моделі формування мовної свідомості майбутніх держслужбовців. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні аксіологічного (усвідомлення мови як цінності), культурологічного (усвідомлення мови як елемента носія культури), когнітивно-комунікативного (осмислення мовний структур як основи професійної комунікативної діяльності), особистісно орієнтованого (виявлення особливостей мовного й мовленнєвого розвитку) і діяльнісного (орієнтація на активну мовну практику через участь у публічних заходах) підходів щодо формування мовної свідомості майбутніх державних службовців із принципами державності, правової легітимності, комунікативної доцільності, мовленнєвої культури, особистої відповідальності, міжкультурної толерантності, системного мовленнєвого вдосконалення. Наукова новизна полягає в тому, що через оновлення змісту навчального контенту форм (аудиторних і позааудиторних) і методів (когнітивно-аналітичних, інтерактивних, методів саморефлексії та співпраці) навчальної взаємодії в межах освітньої програми «Публічне управління та адміністрування», а також організації підвищення кваліфікації державних службовців спроєктовано модель формування мовної свідомості майбутніх державних службовців.Висновки. Теоретичне обґрунтування моделі формування мовної свідомості майбутніх держслужбовців у процесі фахової підготовки представлено на рівні концептуального, змістово-процесуального та діагностико-результативного блоків.
Посилання
Глазова О. Мовна особистість як homo loquens – людина, яка творить і сприймає висловлювання. Методичні діалоги. 2014. № 1–2. С. 23–29. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/9052.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 374 с.
Єльнікова Н.І., Стецюк А.І. Іншомовна лексика в мовленні курсантів-правоохоронців. Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених, курсантів та студентів : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (21 червня 2024). Харків : ХНУВС, 2024. С. 637–640.
Коваленко Л., Жарая С. Мовна стійкість державних службовців і посадових осіб як ключова риса громадянина українського суспільства. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Екологія. Публічне управління та адміністрування». 2023. № 4. С. 90–95. URL: https://journals.academ.vinnica.ua/index.php/eco-pa/article/view/89/85.
Кузнецов В.І. Когнітивно-комунікативна модель мовної компетентності курсантів та студентів вищих навчальних закладів. Мова і право : матеріали Всеукр. наук.-практ. семінару (м. Дніпро, 6 листопада 2019 р.). Дніпро : ДДУВС, 2019. С. 146–148.
Лавриненко О.Л. Конструювання концептуальної моделі мовної особистості. URL: http://vuzlib.com/content/view/851/94.
Міжкультурна комунікація: теорія і соціальна практика : методичні рекомендації до курсу. Київ : КНУ імені Т.Г. Шевченка, 2019. URL: https://dphs.univ.kiev.ua/files/mkk2019.pdf.
Томашевська М.О. Підготовка майбутніх викладачів педагогічних дисциплін до професійної взаємодії засобами інтерактивних технологій : дис. … доктора філософії : 015 / Мукачівський держ. ун-т. Мукачево, 2020. 283 с.
Фаріон І.Д. Мовна норма: знищення, пошук, віднова (культура мовлення публічних людей) : монографія. 3-тє вид., допов. Івано-Франківськ : Місто НВ, 2013. 331 c.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.







