РОЛЬ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У СИСТЕМІ ОСНОВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ КЕРІВНИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5681-2023-3.05

Ключові слова:

емоційний інтелект, система основних компетенцій менеджера, соціальна компетентність, процес прийняття рішень

Анотація

У статті розглянуто роль емоційного інтелекту у системі основних компетенцій керівника. Розглянуто концепцію емоційного інтелекту, її складники та рівні розвитку. Показано взаємозв’язок між емоційним інтелектом та ефективним керівництвом. У статті досліджено різноманітні методики розвитку емоційного інтелекту; доведено, що наявність емоційного інтелекту є важливою компетенцією для успішної кар’єри керівника, тому розвиток емоційного інтелекту є важливим елементом саморозвитку керівника. У статті розглянуто актуальність наявності емоційного інтелекту у керівника, а також описано основні компетенції, які повинен мати успішний керівник. Авторами були проаналізовані останні наукові дослідження у галузі емоційного інтелекту та його впливу на успішність керівництва; останні дослідження, які доводять, що високий рівень емоційного інтелекту допомагає керівникам краще розуміти інших людей, ефективно керувати командою та знайти спільну мову зі співробітниками. У статті розглядаються основні ролі емоційного інтелекту у системі ключових компетенцій керівника, такі як управління власними емоціями, емпатія, соціальна компетентність та інші. Також пропонуються різноманітні методики, тренінги та курси для розвитку емоційного інтелекту у керівників. Загалом, стаття дає цікавий інсайт про важливість емоційного інтелекту для сучасного керівника та його успіху в професійній діяльності. Висновком є те, що розвиток емоційного інтелекту є важливим елементом успішної кар’єри керівника, що дозволяє йому краще розуміти інших людей, керувати командою, бути більш емпатичним та знаходити спільну мову з різними людьми.

Посилання

Berezyuk G. Emotional intelligence as a psychological category. Kyiv : Novyi svit-2000, 2014.

Gatsko A.F., Smigunova O.V. Emotional intelligence as a strategic lever of leadership. Bulletin of the Petro Vasylenko Kharkiv National Technical University of Agriculture. 2016. Vol. 177. P. 61–67. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtusg_2016.

Goulman D. Emotional intelligence. Kharkiv : Vivat, 2018. 512 p.

Kushniruk L. “Emotional intelligence as a factor in increasing the effectiveness of organizational leadership”. Kyiv : Slovo Publishing House, 2016.

Kozlova V. EQ-BOOST technology. How to use emotional intelligence in business and life. Lviv : Staroho Leva Publishing House. 2018, 176 p.

Nosenko E. Development of emotional competence: theory and practice. Kyiv : Cogito Center, 2013.

Peredalo H.S. Emotional intelligence and its role in business. Management of socio-economic transformations of economic processions: realities and challenges. Mukachevo, April 6–7. 2020, pp. 189–191.

Filatova, O. Emotional intelligence as a key to success: theory and practice. Kyiv : KNEU, 2007.

Mayer J.D. Emotional Intelligence in Everyday Life: A Scientific Inquiry. New York : Oxford University Press. 2020.

Salovey P., & Mayer J.D. Emotional intelligence. Imagination, Cognition and Personality. No. 9(3), 1990, р. 185–211.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-19