ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РОЗБУДОВИ БЕЗПЕЧНОГО І ЗДОРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-5681-2022-1.06

Ключові слова:

освітнє середовище, компетентність, виховання, здоров’я.

Анотація

Анотація. Розбудова безпечного і здорового освітнього середовища зумовлена необхідністю побудови безпечного та здорового освітнього середовища у новій українській школі для забезпечення прав дітей на освіту, охорону здоров’я, створення умов для надання учням якісних освітніх та медичних послуг. Формування безпечного та здорового освітнього середовища сприятиме кращій реалізації інтелектуального, фізичного, соціального та емоційного розвитку учнів, їх потенціалу, а також матиме позитивний вплив на стан громадського здоров’я, економіки та демографії загалом в Україні. Державне регулювання розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в закладах освіти ґрунтується на тому, що учні повинні оволодіти знаннями, уміннями, навичками, способами мислення стосовно: створення і підтримки здорових та безпечних умов життя і діяльності людини як у повсякденному житті (у побуті, під час навчання та праці тощо), так і в умовах надзвичайних ситуацій; основ захисту здоров’я та життя людини від небезпек, оцінки наявних ризиків середовища та управління ними на індивідуальному рівні; формування індивідуальних характеристик поведінки та звичок, що забезпечують необхідний рівень життєдіяльності (відповідно до потреб, інтересів тощо), достатній рівень фізичної активності та здорове довголіття; усвідомлення важливості здорового способу життя та гармонійного розвитку, високої працездатності, духовної рівноваги, збереження та поліпшення власного здоров’я (підвищення імунітету, уникнення різних захворювань, підтримання нормальної ваги тіла тощо); моделей безпечної та ненасильницької міжособистісної взаємодії з однолітками та дорослими у різних сферах суспільного життя; знань і навичок здорового, раціонального та безпечного харчування, здійснення усвідомленого вибору на користь здорового харчування; усвідомлення цінності життя та здоров’я, власної відповідальності та спроможності зберегти та зміцнити здоров’я, підвищити якість свого життя. Надзвичайно важливим є оволодіння всіма зазначеними компетенціями не лише здобувачами освіти, їхніми батьками, педагогічними працівниками, наставниками, асистентами, а й іншими особами, які працюють із дітьми шкільного віку, забезпечують їх навчання, виховання та розвиток.

Посилання

Чернецька Ю.І. Соціально-педагогічні умови адаптації старших підлітків у загальноосвітніх санаторних школах-інтернатах : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка». Харків, 2008. 22 с.

Кальченко Л.В. Соціально-педагогічний захист бездоглядних дітей у притулках для дітей : науково-методичний посібник. Луганськ : Луганськ. нац. ун-т ім. Т.Г. Шевченка, 2010. 348 с.

Гриценко В.А. Соціально-педагогічні умови подолання стану самотності студентів вищих навчальних закладів I–II рівнів акредитації : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05. Київ, 2014. 266 с.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти : Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392. URL: https://cutt.ly/xJgPYYA.

Закон України «Про освіту». URL: https://cutt.ly/xhU0xf6.

Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://cutt.ly/zhU0TIK.

Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року : Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019. URL: https://cutt.ly/LJgP8Bj.

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти : Наказ МОЗ України від 25.09.2020 № 2205. URL: https://cutt.ly/qJgAxqp.

Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти : Наказ МОН України від 28.12.2019 № 1646. URL: https://cutt.ly/jJgAUL2.

ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» : наказ від 23.12.2020 № 2736-20. Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. URL: https://cutt.ly/sSW888P.

Ландо О.А. Специфика модели управления формированием здоровьесберегающей компетентности будущих учителей начального образования. Scientific Journal «ScienceRise». 2015. № 4/1(9). С. 65–71.

Маслоу А. Мотивация и личность / пер. с англ.: Т. Гутман, Н. Мухина. 3-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2009. 352 с.

Миргородська Г.М. Формування культури здоров’я у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю в процесі професійної підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2017. 250 с.

Петришин Л. Роль соціального працівника як медіатора у врегулюванні конфліктів. Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць / ред. В.М. Лабунець. Кам’янець-Подільський, 2017. Вип. 23 (2-2017). Ч. 1. С. 164–170.

Гресь О.В. Педагогічні умови організації здоров’язберігаючої діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2015. № 10. С. 11–17.

Карапузова Н.Д. Здоров’язбережувальні технології у системі професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2015. № 1. С. 39–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-24